مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 07:522022-03-15سياسي

رضایت نسبی از تعیین دستمزد کارگران


نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: پس از سال ها نارضایتی به ویژه در سال 1398، امسال رضایت نسبی از تعیین دستمزد وجود دارد نه به خاطر میزان دستمزد بلکه به علت تلاش هایی که انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی خدایی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: به علت رعایت قانون و اصل سه جانبه گرایی در شورای عالی کار، روند تعیین مزد کارگران به ریل اصلی قانونی بازگشت، خوشحال و راضی هستیم.

او با بیان اینکه امسال روش دولت بر اساس نص صریح قانونی، بوده و این روش بین المللی است، ادامه داد: دولت، تسهیلگر مذاکرات میان کارگران و کارفرمایان بوده است.

خدایی افزود: در گذشته شاهد این موضوع بودیم که دولت در نقش کارفرمایی ظاهر می شد و گروه کارگری در شورای عالی کار در اقلیت قرار می گرفت، اما امسال دولت، اصل بی طرفی و تسهیلگری مذاکرات را در پیش گرفت و به همین علت، روند مذاکرات، بهتر بود.

او در پاسخ به این که برخی ها می گویند دولت در تعیین حداقل دستمزد، طرف کارگران را گرفته است، گفت: خیر؛ اینگونه نیست، زیرا اگر دولت می خواست طرف کارگران را بگیرد باید حداقل دستمزد کارگران، 8 میلیون و 979 هزار تومان اعلام می شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: مزد تعیین شده، مطابق بند 2 ماده 41 قانون کار با صدر این ماده همخوانی ندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضایت نسبی از تعیین دستمزد کارگران

رضایت نسبی از تعیین دستمزد کارگران