مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 08:122022-03-15اجتماعي

آسیب های چهارشنبه سوری حاصل ترمز بریدن هیجانات است


کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر گفت: در چهارشنبه سوری بیشترین آسیب های وارده به کودکان و نوجوانان است که این موضوع ریشه در ناتوانایی آنها در کنترل هیجان دارد.

- شهربانو بهروزیان اظهار کرد: چهارشنبه سوری یا آنچه در سالهای اخیر تحت عنوان شب چهارشنبه آخر سال مطرح شده است، یکی از مراسم و جشن های اقوام کهن ایرانی است که از سال های دور رواج داشت، اما این جشن در دهه های گذشته دستخوش تغییراتی شد که مطلوب نبوده و پیش از آنکه یک جشن شادمانه باشد، به یک فرایند آسیب زا تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در گذر زمان این مراسم دستخوش تغییراتی شده تا خانواده ها هر سال با نگرانی به این روز نگاه کرده و از آن یاد کنند، آتش و شادی و رسوم خوب گذشته جای خود را به ترقه و بمب های دست ساز و رفتارهای پرمخاطره داده و رفتارهایی که جز زحمت و رنج و مصدومیت و مرگ برای خود فرد و دیگران هیچ به دنبال نداشته است.

این کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: از آنجایی که هیجانات از مهم ترین نعمت های الهی و منابع درونی برای کنترل احساسات و رفتار انسان هستند که درک و شناخت صحیح نسبت به ویژگی ها، کارکردها و شیوه های تنظیم و کنترل هیجانات، منجر به رضایت از خود، موفقیت بیشتر در حیطه روابط اجتماعی، س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های چهارشنبه سوری حاصل ترمز بریدن هیجانات است

آسیب های چهارشنبه سوری حاصل ترمز بریدن هیجانات است