مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 08:572022-03-15حوادث

توصیه های ایمنی در خصوص چهارشنبه سوری


چهارشنبه ی پایان سال یکی از سنت های اصیل ایرانی است که آن را جشن می گیرند؛ سنتی شاد که در آستانه ی بهار و با مقدماتی اجرا می شد اما طی یک دهه ی اخیر دچار انحراف و تغییراتی شده است و به جای جشن و پایکوبی به انفجار، - آتش سوزی و یک عمر پشیمانی ختم می شود.

امروزه سور و حلاوت جشن چهارشنبه سوری با مواد محترقه و آتش زای جدید به میدان جنگ تبدبل شده است.

مواد محترقه و منفجره، ترقه های مختلف، فشفشه های رنگارنگ و آتش زدن لاستیک خودروها جایگزین پایکوبی و جشن قاشق زنی و آتش نرم بوته های خشک شده است که برخی افراد با استفاده از این مواد با روح و روان و البته جسم مردم بازی می کنند و برای یک ثانیه شادی، گاها تا آخر عمر غمگین می مانند.

تمامی مواد محترقه خطرناک هستند مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز در رابطه با خطرات مواد محترقه به ایسنا می گوید: مواد محترقه و هر نوع آن، عامل انفجار از سطح کوچک تا بزرگ هستند و در صورت استفاده در موقعیت هایی که قابلیت اشتعال و انفجار داشته باشند، قطعاً قدرت تخریب و خسارات جانی و مالی بیشتر خواهد بود.

آتش پاد علیرضا زبردست ادامه می دهد: باید هر نوع مواد محترقه را مهم دانست چراکه با باور به اینکه تعدادی از مواد محترقه خطرناک نیست ، حجم وسیعی از آنها را روی هم انباشته کرده و به مواد محترقه بسیار خطرناکی تبدیل می کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های ایمنی در خصوص چهارشنبه سوری

توصیه های ایمنی در خصوص چهارشنبه سوری