مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 11:072022-03-15سياسي

سُرور اصفهانی، شاعری که مکتب ندیده بود


حسین رنجکش معروف به سُرور اصفهانی از شاعران با تجربه، مطرح و آیینی استان اصفهان و رییس انجمن ادبی صغیر اصفهان بود که در 17 اسفندماه در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حسین رنجکش معروف به سرور اصفهانی از شاعران با تجربه، مطرح و آیینی استان اصفهان و رییس انجمن ادبی صغیر اصفهان بود که در 17 اسفندماه در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت؛ به سراغ 2 تن از دوستان او رفتیم تا با سرور اصفهانی بیش تر آشنا شویم.

حجت الاسلام علی صغیرا، از دوستان سرور اصفهانی با اشاره به اینکه او از شعرای بسیار خوب و از شاگردان مرحوم صغیر اصفهانی بود، اظهار داشت: در وصف اهل بیت(ع) غزلیات، قصاید و رباعیات بسیاری را سرود و نسبت به مسائل دینی و اجتماعی فردی فعال بود.

وی با تأکید بر اینکه مرحوم سرور اصفهانی انسانی متواضع و با ادب بود که شعرای جوان را تشویق می کرد، توضیح داد: او حدود 20 سال رییس انجمن ادبی صغیر اصفهانی بود و هر عصر جمعه کنار مقبره استاد صغیر اصفهانی می نشست، شعرا نزد او می آمدند و اشعار خود را می خواندند.

صغیرا یادآور شد: سرور اصفهانی رویای صادقه ای از امام سجاد(ع) دیده بود که بیان کردند درباره ایشان هم شعری گفته شود و پس از این اتفاق قصیده ای درباره امام سجاد(ع) گفت و روز وفات او با تولد امام سجاد(ع) هم زمان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سُرور اصفهانی، شاعری که مکتب ندیده بود

سُرور اصفهانی، شاعری که مکتب ندیده بود