مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 11:472022-03-15اقتصادي

آغاز رهاسازی آب از سدهای آذربایجان غربی به سمت دریاچه ارومیه


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان از آغاز رهاسازی آب از سدهای مخزنی شهرچایی، بوکان، مهاباد و دریک به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی،  محمدی ضمن اظهارداشت:  نظر به تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی آن و همچنین بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد شهرچای به میزان 15 میلیون متر مکعب، سد شهید کاظمی بوکان به میزان 150میلیون متر مکعب، سد مهاباد به میزان 30 میلیون متر مکعب و سد دریک سلماس به میزان 4 میلیون متر مکعب با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز و تا پایان فروردین ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

  وی افزود: جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه ها، از عموم مردم منطقه و شهروندان عزیز درخواست می شود در زمان رهاسازی و پس از آن (علی الخصوص در روز 13 فروردین و روز طبیعت) از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها اکیداً خودداری و موارد ایمنی را رعایت کنند.

  معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین به جهت اهمیت رهاسازی آب به پیکره دریاچه ارومیه بهره برداران محترم از برداشت سهم آب دریاچه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رهاسازی آب از سدهای آذربایجان غربی به سمت دریاچه ارومیه

آغاز رهاسازی آب از سدهای آذربایجان غربی به سمت دریاچه ارومیه