مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 12:022022-03-15بين الملل

هیجانی زودگذر و فرجامی بد منظر


خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ چهارشنبه سوری یکی از سنت های قدیمی ما ایرانیان بوده که در زمان های گذشته در حد یک اتش بازی مختصر در نقاط از پیش تعیین شده اجرا می گردید و هدف نهایی آن پاکسازی محیط زندگی و برطرف نمودن کدورت های فی مابین اقوام بود.

 متاسفانه در سال های اخیر مراسم سنتی و زیبای این شب، رنگ دیگری به خود گرفته و تبدیل به بازی های خطرناک با مواد منفجره و محترقه گردیده است.

آتش زدن بوته های خشک و پریدن از روی آتش به تجمع جوانان در خیابان ها، آتش زدن فشفشه و منفجر کردن نارنجک و پرتاب سیگارت تبدیل شده بوده که می تواند خطرات متعددی را برای بسیاری از هموطنان عزیزمان به دنبال داشته باشد.

گرچه شیوع ویروس منحوس کرونا طی دوسال اخیر مراسم چهارشنبه سوری را تحت الشعاع و کم رونق کرده بود اما این روزها به بهانه تزریق دزهای متنوع واکسن کرونا خیلی ها گعده ها و تجمعات در فضاهای باز را ایمن می پندارند و درصدد برگزاری این رویداد اجتماعی هستند.

خانواده ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می کنند علی حیاتی سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: هرساله با حوادث ناگواری همراه است و به کشته یا مجروح شدن گروهی از نوجوانان و جوانان می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیجانی زودگذر و فرجامی بد منظر

هیجانی زودگذر و فرجامی بد منظر