مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 12:272022-03-15سياسي

استرالیا و هلند اقدام قانونی علیه روسیه را به خاطر هواپیمای ام اچ 17 آغاز کردند


استرالیا و هلند اعلام کردند، اقدام قانونی مشترک علیه روسیه را در آژانس هوانوردی سازمان ملل به خاطر ساقط کردن هواپیمای ام اچ 17(MH 17) آغاز کردند.

- استرالیا و هلند اعلام کردند، اقدام قانونی مشترک علیه روسیه را در آژانس هوانوردی سازمان ملل به خاطر ساقط کردن هواپیمای ام اچ 17(MH 17) آغاز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این هواپیمای بویینگ 777 در 17 ژوییه سال 2014 میلادی از آمستردادم به طرف کوالالامپور در حرکت بود که بر فراز شرق اوکراین که تحت کنترل جدایی طلبان بود، ساقط شد.

به گفته بازرسان و دادستان های بین المللی این هواپیما با یک موشک سطح به هوای ساخت روسیه ساقط شد و در جریان این رویداد 298 تنی که سوار بر این هواپیما بودند، کشته شدند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت، براساس قوانین بین المللی روسیه مسئول ساقط شدن این هواپیماست و ارجاع این موضوع به سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی سازمان ملل گامی رو به جلو در احقاق حق قربانیان این رویداد از جمله 38 استرالیایی سوار بر این هواپیماست.

دولت هلند اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل نیز از این اقدام مطلع شده است.

ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه هلند در بیانیه ای گفت: مرگ 298 غیرنظامی از جمله 196 هلندی نمی تواند و نباید بدون پیامد باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا و هلند اقدام قانونی علیه روسیه را به خاطر هواپیمای ام اچ 17 آغاز کردند

استرالیا و هلند اقدام قانونی علیه روسیه را به خاطر هواپیمای ام اچ 17 آغاز کردند