مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 13:472022-03-15حوادث

راه و چاه یک چهارشنبه سوری امن در کنار خانواده


مهمترین وظیفه والدین برای مراقبت از بچه ها در آخرین چهارشنبه سال، آگاهی بخشی به آنها در زمینه عواقب استفاده از مواد منفجره برای خودشان و دیگران است.

- گروه خانواده ـ چهارشنبه سوری (آخرین چهارشنبه سال)  یکی از سنت های پیش از شروع سال جدید خورشیدی است که نمی شود ایرانی باشی و با آن آشنا نباشی.

اما این سنت سال هاست از یک آتش بازی ساده تبدیل به درست کردن بمب، ترقه، مواد منفجره و محترقه می شود، به طوری که خانواده ها عموما با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال یاد اتفاقات بد و تخریب محیط ، پرتاب سیگارت و فشفشه، آتش زدن وسایل و آسیب دیدن بچه ها و سالمندان می افتند.

با همه اطلاع رسانی ها و آگاهی های عمومی باز هم هر سال شاهد حوادث ناگوار زیادی در مراسم چهارشنبه سوری هستیم به طوریکه این حوادث به کشته شدن تا مجروح شدن زیاد نوجوانان و جوانان و ایست قلبی سالمندان می رسد.

خانواده ها باز هم باید بیش از گذشته آگاه باشند و مراقبت از فرزندان خود را به عنوان یک مسئولیت مهم در نظر بگیرند و به بچه ها آموزش دهند که این مواد محترقه نه تنها ممکن است باعث آسیب رساندن به خودشان شود، بلکه زنان باردار، افراد سالمند و بیماران قلبی عروقی را نیز در معرض خطر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه و چاه یک چهارشنبه سوری امن در کنار خانواده

راه و چاه یک چهارشنبه سوری امن در کنار خانواده