مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 13:522022-03-15بين الملل

شیوع نوع دوم اومیکرون در اروپا/ نتایج دو مطالعه متناقض


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اومیکرون تاکنون 3 زیر شاخه دارد که رگه هایی از یک نوع آن در برخی از کشورهای اروپایی شیوع یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر کشور ما، منابع بیرون از مرزها و خارجی است، افزود: تا کنون منبع داخلی برای بروز جهش های کرونایی که منجر به بروز طغیان شود، نداشته ایم.

وی به مسافران نوروزی که قصد سفر به خارج از کشور دارند، توصیه کرد، بحث دوز سوم واکسیناسیون و رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی را در کشورهای مقصد با جدیت رعایت کنند.

زالی با اشاره به اینکه اومیکرون تا کنون 3 زیر شاخه دارد، گفت: Ba، /BA1, BA2 از زیر مجموعه های سویه اومیکرون است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، سویه BA1 را تاکنون سویه غالب جهانی دانست و افزود: در حال حاضر در کشورهای فنلاند، دانمارک و بخش هایی از آلمان و آرژانتین برخی از کشورها نشان می دهد که رگه هایی از شکل اومیکرون نوع BA2 شیوع یافته است.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می دهد مصونیت با اومیکرون نوع BA1، پوشش و ایمنی کامل در برابر نوع BA2 نمی دهد، بنابراین افراد برای در امان ماندن از ابتلاء به اومیکرون نوع دو باید بیشتر احتیاط کنند.

زالی افزود: درباره اینکه آیا سویه BA2 منجر به جریان طغیانی در عرصه جهانی خواهد شد، هنوز مطالعات ناکافی است و باید کمی زمان بگذرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع نوع دوم اومیکرون در اروپا/ نتایج دو مطالعه متناقض

شیوع نوع دوم اومیکرون در اروپا/ نتایج دو مطالعه متناقض