مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 15:122022-03-15بين الملل

تأکید مقامات ارشد قرقیزستان و طالبان بر توسعه روابط


وزیر امور خارجه قرقیزستان در دیدار با وزیر امور خارجه طالبان درباره توسعه روابط دو کشور در سطح بین المللی و منطقه ای تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا، روسلان قزاق بایف وزیر امور خارجه قرقیزستان با امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، مسائل امنیتی و اوضاع منطقه گفت وگو کردند.

قزاق بایف خاطرنشان کرد: قرقیزستان به دنبال توسعه روابط حسن همجواری با افغانستان بر اساس تاریخ، فرهنگ و سنت های مشترک مردم دو کشور است و همواره به اصل عدم مداخله در امور داخلی افغانستان و احترام به حق مردم افغانستان برای تعیین آینده کشورشان قائل بوده است.

وزیر امور خارجه قرقیزستان همچنین از تمامی ابتکارات برای صلح و کمک های بشردوستانه در افغانستان از سوی دیگر کشورها استقبال کرد و با ابراز علاقه به ثبات، رشد اقتصادی و شکوفایی کشور، از وزیر خارجه طالبان خواست تا با جامعه جهانی همکاری کند.

متقی نیز به نوبه خود از طرف قرقیزستانی برای ارائه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان در ماه های سپتامبر و اکتبر 2021 قدردانی کرد.

در این زمینه، وی پروژه مشترک ساخت بیمارستان و مدرسه در منطقه بدخشان برای مردم محلی از جمله قرقیزهای قومی ساکن پامیر بزرگ و کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید مقامات ارشد قرقیزستان و طالبان بر توسعه روابط

تأکید مقامات ارشد قرقیزستان و طالبان بر توسعه روابط