مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 15:222022-03-15بين الملل

دادگاه عالی کارناتاکا در هند ممنوعیت حجاب در مدارس را تایید کرد


دادگاهی در هند امروز (سه شنبه) ممنوعیت استفاده از حجاب در کلاس های درس را در ایالت جنوبی این کشور تایید کرد که می تواند نخستین نمونه برای سراسر کشور باشد که جمعیت بزرگی از مسلمانان را در خود جای داده است.

- دادگاهی در هند امروز (سه شنبه) ممنوعیت استفاده از حجاب در کلاس های درس را در ایالت جنوبی این کشور تایید کرد که می تواند نخستین نمونه برای سراسر کشور باشد که جمعیت بزرگی از مسلمانان را در خود جای داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ممنوعیت ماه گذشته میلادی با اعتراضات گسترده ای از سوی برخی از محصلان مسلمان و والدین آنها و همچنین اقدام مقابله ای از سوی محصلان هندو مواجه شد.

منتقدان ممنوعیت می گویند این یک اقدام دیگری در به حاشیه راندن جامعه ای است که حدود 13 درصد از جمعیت این کشور اکثرا هندو را تشکیل می دهند.

قاضی ارشد ریتو راج آواستی از دادگاه عالی کارناتاکا در جنوب هند در حکمی گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که استفاده از حجاب توسط زنان مسلمان بخشی از انجام وظایف اصلی و مهم مذهبی در دین اسلام نیست! وی ادامه داد: دولت قدرت و اختیار دارد که درباره خط مشی استفاده از یونیفورم نظر بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه عالی کارناتاکا در هند ممنوعیت حجاب در مدارس را تایید کرد

دادگاه عالی کارناتاکا در هند ممنوعیت حجاب در مدارس را تایید کرد