مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 15:272022-03-15اقتصادي

امضای پروتکل تمدید موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضا پروتکل تمدید موافقت نامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

- علیرضا پیمان پاک در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به امضا پروتکل تمدید موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا توسط وزیر صمت، اظهار داشت: با توجه به اینکه موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 97 امضا شده و از 5 آبان 1398 اجرای آن آغاز شده بود و نظر به اینکه مدت این موافقت نامه 3 ساله بود، انتظار می رفت موافقت نامه تجارت آزاد پس از 3 سال آماده شده و با آن جایگزین شود.

وی افزود: کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران توافق کردند در صورتی که مذاکرات برای عقد موافقت نامه تجارت آزاد پیش از 5 آبان 1401 به اتمام نرسد، موافقت نامه فعلی کماکان به قوت خود باقی مانده و اجرای آن ادامه پیدا کند تا وقفه ای در مشوق های تجاری تعریف شده بین این کشورها و ایران به وجود نیاید.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: در واقع تمدید موافقت نامه فعلی موجب می شود اگر مذاکرات مربوط به عقد موافقت نامه تجارت آزاد پیش از 5 آبان 1401 به اتمام نرسیده و توسط پارلمان 5 کشور اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران با تاخیر به تصویب رسید،  خلا در روابط تجارت فی مابین ایجاد نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای پروتکل تمدید موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا

امضای پروتکل تمدید موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا