مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 17:372022-03-15اجتماعي

ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تقویت می شود


اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره تقویت ناپایداری های جوی در این استان به صورت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنین کاهش محسوس دمای هوا هشدار داد.

- براساس الگوی نقشه ها، داده ها و تصاویر ماهواره ای هواشناختی امروز و فردا ضمن افزایش متناوب ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در نیمه شمالی استان پیش بینی می شود و در برخی مناطق شمال غرب خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق پراکنده مورد انتظار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اداره کل هواشناسی با تقویت ناپایداری های جوی از عصر فردا تا پایان وقت پنجشنبه وزش شدید تا خیلی شدید باد همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و احتمال توفان گرد و خاک در برخی نقاط استان قابل پیش بینی است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با نفوذ توده هوای سرد از پنجشنبه کاهش دما به تدریج آغاز می شود و برای صبح جمعه کاهش 8 تا 15 درجه ای دمای هوا سبب وقوع سرما و یخبندان در منطقه خواهد شد که برای مناطق کوهستانی و سردسیر استان خطر سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی به ویژه در شهرستان های سربیشه، درمیان، قاینات و زیرکوه وجود دارد.

همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف این شرایط قابل پیش بینی است بنابراین به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می شود تمهیدات لازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تقویت می شود

ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تقویت می شود