مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 07:472022-03-16بين الملل

آمریکا و غرب شریک جنایت های رژیم آل سعود هستند


غربی ها به واسطه خرید نفت از سعودی و فروش سلاح به آنها صاحب منافع سرشاری می شوند، برای همین از جنایت های عربستان و اقدامات ضد حقوق بشری آنها حمایت یا در مقابل آن سکوت می کنند.

- احمد مومنی راد عضو کارگروه حقوق بشر مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به گردن زدن 81 نفر در یک روز توسط رژیم سعودی گفت: متاسفانه کارنامه رژیم سعودی در زمینه حقوق بشر کارنامه بسیار فاجعه باری است، این رژیم در سال 2021 شصت و هفت نفر، در سال 1980 شصت و یک نفر و در سال 2016 چهل وهفت نفر از جمله روحانی برجسته شیعه شیخ نمر را اعدام کرد.

وی افزود: جنگی که چندین سال است رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن به راه انداخته و کودکان و زنان را می کشد، نشان دهنده این امر است که متاسفانه عربستان به رژیم حقوقی بین المللی پایبندی ندارد.

این استاد دانشگاه افزود: شورای حقوق بشر سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل، نهاد ها و کمیته های حقوق بشری سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر و سایر نهادهای بین المللی که ادعای رصد تحولات حقوق بشری را دارند باید نقض آشکار حقوق بشر در عربستان را بررسی و محکومیت قطعی این کشور را صادر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا و غرب شریک جنایت های رژیم آل سعود هستند

آمریکا و غرب شریک جنایت های رژیم آل سعود هستند