مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 08:472022-03-16اقتصادي

نشخوارکنندگان کوچک استان در مرحله دوم در برابر طاعون واکسینه شدند


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود در مرحله دوم نیز حدود 2میلیون و 800 هزار رأس دام سبک بالغ و نابالغ تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

- حسین صالحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای کمک بسزایی در پیشگیری و مدیریت رخداد بیماری های عفونی واگیر دارد و در کنار آن، انجام واکسیناسیون مؤثر و به موقع می تواند سلامت دام و در نهایت افزایش تولید و سلامت محصولات دامی را به دنبال داشته باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: از جمله بیماری های عفونی واگیر مهم در صنعت دامپروری، بیماری طاعون نشخواکنندگان کوچک یا PPR است که نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی را مبتلا کرده و می تواند تلفات بالایی را سبب شود.

صالحی ادامه داد: ویروس عامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به راحتی با تماس مستقیم و از طریق ذرات تنفسی بین دا م های بیمار دارای مراتع مشترک یا در میادین دام منتشر می شود و احتمال انتقال به دام های حیات وحش یا بالعکس از دام های حیات وحش به دام های اهلی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دامداران نسبت به دریافت خدمات واکسیناسیون اقدام کنند، بیان داشت: همزمان با سراسر کشور در این استان نیز مرحله دوم برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشخوارکنندگان کوچک استان در مرحله دوم در برابر طاعون واکسینه شدند

نشخوارکنندگان کوچک استان در مرحله دوم در برابر طاعون واکسینه شدند