مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 09:222022-03-16پزشكي

خطرات عرضه مشروبات الکلی سمی در شیشه های به ظاهر استاندارد


رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شایع ترین علت مسمومیت با متانول، ناشی از مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول است که در شیشه های به ظاهر استاندارد به فروش می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، چند جوان و نوجوان اهوازی روز گذشته در اثر مصرف الکل صنعتی (متانول) از دنیا رفتند؛ اتفاقی که در سال قبل نیز رخ داد و همه رو شوکه کرد و زنگ هشداری برای ورود جدی در کنترل این مساله است.

دکتر امین ترابی پور رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در کنار اقدامات قانونی، اقدامات بهداشتی شامل ارتقای سواد سلامت جامعه نیز امری ضروری است.

وی با بیان اینکه شایع ترین علت مسمومیت با متانول در کشور ما ناشی از مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول است، گفت: این مسئله در مورد مشروبات الکلی به ظاهر استاندارد که تحت عنوان ویسکی، آبجو، شراب و .

در بازار های غیر قانونی به فروش می رسد گزارش شده است.

وی افزود: آنچه به عنوان الکل صنعتی استفاده می شود دارای مقادیر قابل توجهی متانول است؛ در مواردی مشاهده شده که شیشه های فروخته شده تحت عنوان الکل طبی هم حاوی مقادیر قابل توجهی متانول بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات عرضه مشروبات الکلی سمی در شیشه های به ظاهر استاندارد

خطرات عرضه مشروبات الکلی سمی در شیشه های به ظاهر استاندارد