مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-16اقتصادي

جذب سرمایه گذاری خارجی 500 میلیون دلاری در قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی


قرارداد توسعه، تولید و ازدیاد برداشت از لایه نفتی میدان پارس جنوبی به ارزش 500 میلیون دلار با یکی از شرکت های معتبر بین المللی و شرکت تاسیسات دریایی امضا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در شبکه خبر تلویزیون با اشاره به انعقاد قرارداد توسعه، تولید و ازدیاد برداشت از لایه نفتی میدان پارس جنوبی در شرایط تحریم اظهار داشت: این قرارداد به ارزش 500 میلیون دلار با یکی از شرکت های معتبر بین المللی و شرکت تاسیسات دریایی امضا شده است.

وی افزود: حدود یک میلیارد دلار ارزش بهره برداری از این قرارداد در طول 20 سال بوده و 500 میلیون دلار نیز اصل سرمایه گذاری صورت می گیرد.

خجسته مهر گفت: در این قرارداد برای اولین بار از حفاری های افقی با تکنولوژی های نوین در سطح بین المللی استفاده می شود و همچنین تزریق آب یکی از روش های ازدیاد برداشت که برای اولین بار در این میدان مورداستفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اصلاح شناور پالایشگاهی و همچنین تکنولوژی های دیگری که قصد جذب آنها را در طول 4 سال داریم و همچنین مدل مخزنی و مطالعه جامع مخزنی نیز در این قرارداد مدنظر قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب سرمایه گذاری خارجی 500 میلیون دلاری در قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی

جذب سرمایه گذاری خارجی 500 میلیون دلاری در قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی