مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 10:222022-03-16پزشكي

اولین عمل جراحی کاواترم در خراسان جنوبی انجام شد


اولین بار در خراسان جنوبی عمل جراحی کاواترم برای درمان خونریزی غیرطبیعی در مرکز درمان ناباروری رویش انجام شد.

- وجیهه هزاری، فلوشیپ فوق تخصص نازایی و IVF دانشگاه درباره انجام این عمل گفت: بیمار خانمی 38 ساله و دچار خونریزی های مقاوم واژینال بوده که چندین سال به درمان دارویی پاسخ نمی داد و تمایلی به عمل هیسترکتومی نداشت، بنابراین عمل کاواترم به عنوان روش درمانی قطعی انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی افزود: این عمل در بیمارانی با خونریزی های واژینال مقاوم به درمان طبی که منتخب هیسترکتومی (برداشتن رحم) بوده اند صورت می گیرد و در نتیجه از برداشتن رحم بیمار جلوگیری می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در عمل هیسترکتومی که با باز شدن شکم همراه است، خطر عفونت، خونریزی، ترومبوآمبولی، بستری مدت دار، بیهوشی طولانی مدت، عوارض بیهوشی و از این قبیل وجود دارد.

وی گفت: عمل کاواترم به صورت سرپایی انجام می شود که حداکثر 15 تا 20 دقیقه زمان می برد و تاکنون عارضه خاصی برای آن گزارش نشده است؛ در این عمل سدیشن یا بیهوشی کوتاه مدت انجام می شود، رحم و ارگانی از بدن خارج نمی شود و فقط بیمار نباید خواهان باروری بعدی باشد؛ انجام نمونه برداری و اینکه خونریزی از نوع خوش خیم باشد از سایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین عمل جراحی کاواترم در خراسان جنوبی انجام شد

اولین عمل جراحی کاواترم در خراسان جنوبی انجام شد