مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 11:122022-03-16بين الملل

اعمال فشار آمریکا بر مصر برای تغییر موضع در قبال روسیه


منابع مصری فاش کردند که سفیر آمریکا در قاهره رییس جمهور مصر را تحت فشار قرار داده تا از موضع ضد روسی آمریکا در سازمان ملل حمایت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، منابع مصری فاش کردند که جاناتان آر کوهن سفیر آمریکا در قاهره پیش از رأی گیری درباره طرح محکومیت عملیات روسیه علیه اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار دیدار با عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر شده و از او خواسته است که از موضع واشنگتن حمایت کند.

دیدار السیسی و کوهن بنابر گزارش امروز (چهارشنبه) روزنامه قطری العربی الجدید ، منابع یادشده فاش کردند که رییس جمهور مصر در دیدار با سفیر آمریکا اظهار داشته که موضع واشنگتن را درک می کند؛ اما در عین حال، با توجه به وجود منافعی حیاتی میان قاهره و مسکو از جمله در عرصه اقتصاد و سیاست، به خطرناک بودن این نوع موضع گیری خصمانه علیه روسیه اشاره کرده است.

این منابع که اشاره ای نیز به نام آن ها نشده، اضافه کردند که عبدالفتاح السیسی همچنین در گفت و گو با سفیر آمریکا تأکید کرده است که مصر در حال حاضر و در وضعیت کنونی نیازمند کمک های فوری از جمله کمک اقتصادی است چراکه این کشور بزرگترین واردکننده گندم جهان به شمار می آید و هشتاد درصد از مجموع گندم وارداتی خود را از از روسیه و اوکراین وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال فشار آمریکا بر مصر برای تغییر موضع در قبال روسیه

اعمال فشار آمریکا بر مصر برای تغییر موضع در قبال روسیه