مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 11:272022-03-16سياسي

ضرورت اصلاح سیاست های تعلیم و تربیت در روستا


برنامه ریزی درسی روستایی باید احیاگر و تقویت کننده هویت روستایی باشد، طوری که دانش آموزان روستایی به فرهنگ و هویت شان افتخار کنند.

سبک زندگی اجتماعی روستاییان در گذشته یعنی قبل از شیوع فرهنگ رقابتی مدرنیزم، -   خدیجه زارعی دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد نهاد تعلیم و تربیت بر همه­ شئون زندگی اجتماعی و فردی انسان تاثیرگذار است، لذا رشد نظام اجتماعی هر جامعه­ای در ابعاد انسانی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در گرو رشد و اصلاح نظام تعلیم و تربیت آن جامعه است.

این فرآیند اثرگذاری در برخی محیط­ها مثل جوامع روستایی دوچندان است؛ چراکه در زیست بوم روستایی از کتابخانه، فرهنگ سرا، مساجد پرشور، کانون­های فکری و فرهنگی و اجتماعی خبری نیست.

تنها نهاد باثبات فرهنگساز آموزش و پرورش است که با حداکثر سرمایه اجتماعی که نوعاً مشارکت حداکثری کودکان و نوجوانان و خانواده­های روستایی را در بردارد، در رشد و توسعه پایدار آن جوامع می­تواند نقش بسزایی را ایفا نماید.

لذا مسؤولیت خطیری بر عهده تعلیم و تربیت مناطق روستایی است که کوچک ترین غفلت و سیاست گذاری­ اشتباه آسیب­های انسانی و اجتماعی جبران ناپذیری را متوجه این جوامع و به تبع آن، کل کشور خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اصلاح سیاست های تعلیم و تربیت در روستا

ضرورت اصلاح سیاست های تعلیم و تربیت در روستا