مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 11:472022-03-16بين الملل

زاخارووا: موضع ژاپن هم راستا با سیاست تقابلی آمریکاست


سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اظهارات اخیر ژاپن درباره جزایر مورد مناقشه کوریل در راستای سیاست تقابلی بین واشنگتن و مسکو است.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اظهارات اخیر ژاپن درباره جزایر مورد مناقشه کوریل در راستای "سیاست تقابلی" بین واشنگتن و مسکو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل مارس سال جاری میلادی هیدکی اویاما ، رییس اداره امور اروپایی در وزارت امور خارجه ژاپن به مقایسه بین حمله روسیه به اوکراین و الحاق جزایر کوریل به روسیه پرداخت.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در حال حاضر، ما قاطعانه شاهد فقدان سیاست خارجی ژاپن در امور و روابط بین الملل هستیم.

این خط مشی سیاسی درست همانی است که واشنگتن برای ژاپن ترسیم و دیکته کرده و اصلا در راستای منافع ملی این کشور و نقطه نظر همسایگی خوب نیست.

این دیپلمات روسی ادامه داد: مسکو و ژاپن برنامه ای برای همکاری و تعامل داشته و دو طرف می توانند حوزه های مربوط به اولویت های خود برای همکاری را شناسایی کنند اما به دلیل اینکه چنین همکاری بین مسکو و توکیو مورد پسند واشنگتن نیست، تمامی اینها به مسیری نامربوط کشانده شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاخارووا: موضع ژاپن هم راستا با سیاست تقابلی آمریکاست

زاخارووا: موضع ژاپن هم راستا با سیاست تقابلی آمریکاست