مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 12:322022-03-16فرهنگي

از وجوه غنایی شعر پروین غفلت نکنیم/ کار ایام جز شکستن نیست...


یک دانشجوی دکتری ادبیات فارسی اظهار کرد: ما همیشه فکر می کنیم شعر پروین ادامه دهنده سنت شعری کلاسیک مثلاً ناصرخسرو است؛ بله ادامه سنت شعری است؛ - ایسنا/قزوین یک دانشجوی دکتری ادبیات فارسی اظهار کرد: ما همیشه فکر می کنیم شعر پروین ادامه دهنده سنت شعری کلاسیک مثلاً ناصرخسرو است؛ بله ادامه سنت شعری است؛ اما از وجوه غنایی شعر غفلت کردیم.

به عنوان مثال در شعر مشهور تهیدست ؛ روایتی کاملاً غنایی می شنویم و ممکن نیست این شعر را بخوانیم و اشک دلتنگی در چشممان نیاید.

پس نباید از وجوه غنایی شعر پروین غافل شویم و بگوییم اشعار پروین فقط قصایدی در قالب پند و اندرز است بلکه قصاید پروین آثاری تعلیمی غنایی است.

نگارسادات معصوم زاده که در جشنواره پروین اعتصامی رتبه اول بخش یادداشت را با یادداشت خانم کوچیک از آن خود کرده، در گفت وگو با ایسنا درخصوص شخصیت، شعر و دغدغه های پروین اعتصامی اظهار کرد: پروین اعتصامی 25 اسفندماه سال 1285 در تبریز، کانون مشروطه خواهی به دنیا آمد.

فرزند یوسف اعتصام و اخترالملوک فتوحی تبریزی است و به جهت اینکه پدرش، در دومین دوره مجلس نماینده مردم تبریز بود، مجبور به مهاجرت به تهران در سال 1289 شد.

وی بابیان اینکه پروین در 5 سالگی همراه پدر و مادر و 2 برادر بزرگ ترش وارد تهران شدند افزود: پدر پروین یوسف اعتصامی اهل فضل و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از وجوه غنایی شعر پروین غفلت نکنیم/ کار ایام جز شکستن نیست...

از وجوه غنایی شعر پروین غفلت نکنیم/ کار ایام جز شکستن نیست...