مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 14:322022-03-16اقتصادي

سمت و سوی بازار مسکن در سال آینده


سال 1400 بازار مسکن شرایط آرام و باثباتی را سپری کرد اما به دلیل کمبود ساخت و ساز و تکانه های اقتصادی که بین سالهای 1397 تا 1399 با آن مواجه بود از دسترس متقاضیان واقعی خارجی شد و به ثبات قیمت رسید.

- ادامه این وضعیت برای سال آینده نیز محتمل است.

حسن محتشم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازار املاک نوسانات سینوسی را از اواخر سال 1396 تا پایان 1399 تجربه کرد اما در سال 1400 تقریبا به ثبات رسید.

به نظر می رسد سالهای آینده نیز همین روال ادامه پیدا کند.

وی افزود: در خصوص پیش بینی سال 1401 باید گفت تا نتیجه مذاکرات وین مشخص نشود نمی توان نظر قطعی ارایه داد؛ چرا که تحریم روی همه بازارهای اقتصادی اثرگذار است و اگر برداشته شود احتمالا با تقویت پول ملی و کاهش قیمت دلار، کاهش قیمت اکثر کالاها بخصوص کالاهای وارداتی مواجه می شویم و انتظار افت قیمت مسکن را هم داریم.

اگر روال کنونی که بازارها در حالت تعلیق قرار دارند پیش برویم هم به نظر نمی رسد با افزایش قمیت مواجه باشیم؛ چرا که ظرفیت رشد در بازار مسکن وجود ندارد؛ حداقل تا شش اول سال آینده نمی توان رشدی را متصور بود.

محتشم با اشاره کاهش قیمت دلار در ماههای اخیر گفت: در حال حاضر قیمت ارز مقداری دچار برگشت شده و نرخ رشد سالیانه قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم عمومی بوده و به حدود 15 درصد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمت و سوی بازار مسکن در سال آینده

سمت و سوی بازار مسکن در سال آینده