مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 15:122022-03-16اقتصادي

استان های خلوت تر برای سفر اعلام شد


مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اعلام این که ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در هشت استان کشور به بالای 80 درصد رسیده است، فهرست استان های کم مسافر و خلوت تر را برای سفر ایمن و دور از ازدحام در دوران کرونا اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمصطفی فاطمی در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر که چهارشنبه 25 اسفندماه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت مدیریت سفر در نوروز امسال با توجه به پیش بینی افزایش سفرها که طبق برآورد وزارتخانه های راه و گردشگری 30 درصد بیشتر از نوروز سال 98 خواهد بود ، گفت: بررسی ها نشان می دهد در هشت استان بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، فارس، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد ضریب اشغال مراکز اقامتی به بالای 80 درصد رسیده است.

در این استان ها شهرهای جایگزین شناسایی شده تا در زمان ازدحام و شلوغی در مرکز، برای مدیریت سفر و جلوگیری از ازدحام اعلام شوند.

او افزود: در برخی شهرها میزان رزرو مراکز اقامتی پایین است و در شرایط کرونا به مردم توصیه می شود این مناطق برای سفر انتخاب شوند.

البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان و کرمان، تا این لحظه از جمله استان هایی هستند که مراکز اقامتی آن ها کم تر رزرو شده و کم مسافرتر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان های خلوت تر برای سفر اعلام شد

استان های خلوت تر برای سفر اعلام شد