مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-17فرهنگي

کیفیت آثار دینی در حوزه کودک و نوجوان مطلوب نیست


پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان با بیان اینکه محتوای ضعیف کتب دینی کودک سبب ورود ناشران غیرحرفه ای شده گفت: همین امر عامل دل سردی نویسندگان قوی و حرفه ای و وضعیت نامطلوب موجود شده است.

- -گروه دین و آیین- نگار احدپور اقبلاغ: در آستانه عید نوروز 1401 هستیم و روزهای تعطیلات عید، انس با کتاب و کتاب خواندن می تواند یکی از تفریحات مفید و سودمند باشد.

در ادبیات کودک و نوجوان به ویژه در سال های اخیر، موضوعات مذهبی حضور پررنگ و چشمگیری داشته و شاعران و نویسندگان، اقبال زیادی به نگارش داستان و سرودن شعر با مضامین دینی نشان داده اند.

ادبیات کودک و نوجوان مخصوصاً به زبان شعر که جنبه تأثیرگذاری اش به دلیل آهنگ و قافیه آن و نیز کوتاه بودنش نسبت به داستان، متجلّی تر است، رسانه ای جذّاب و کم هزینه برای فرهنگ هر جامعه می باشد.

با این وجود در برخی از موضوعات دینی، اشعار کمی توسط شاعران سروده شده است و همچنین برخی از محتوای اشعار به خوبی نتوانسته اند مفاهیم دینی را ارائه نمایند.

در خصوص کتاب های داستانی دینی و مذهبی کیفیت خروجی ها با نیاز جامعه نسبت منطقی با هم برقرار نکرده است.

با سید علی کاشفی خوانساری شاعر، نویسنده و سردبیر سابق فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان در این خصوص به گفتگو نشستیم که در ادامه حاصل آن را می خوانید: کاشفی خوانساری، در نقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت آثار دینی در حوزه کودک و نوجوان مطلوب نیست

کیفیت آثار دینی در حوزه کودک و نوجوان مطلوب نیست