مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 10:072022-03-17اجتماعي

پکیج کامل البرزگردی در قلب کرج


مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: امکان بازدید مردم از کاخ سلیمانیه و برگزاری تورهای البرزگردی در سال 1401 وجود دارد.

  - فریدون محمدی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: کاخ سلیمانیه یکی از کاخ های دوران قاجاریه و متعلق به سلیمان میرزا، پسر کوچک فتحعلی شاه، است که به مناسبت تولدش از طرف پدرش به او هدیه داده شده است.

وی افزود: کاخ سلیمانیه تنها مکانی است که در آن می توانیم نقاشی های خاندان قاجار و تصاویر واقعی آنها را مشاهده کنیم، همین ویژگی منحصر به فرد موجب خاص بودن این کاخ شده است.

محمدی تصریح کرد: مرمت داخلی کاخ سلیمانیه سال گذشته به پایان رسید، بخشی از قسمت ضلع شرقی نیز که تخریب شده بود بازسازی شد و همچنین مجوز موزه نقاشی های تاریخی این کاخ نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: یکی از مقاصد تورهای البرز گردی کاخ سلیمانیه است و نزدیکی این کاخ به دانشکده منابع کشاورزی و همچنین نزدیکی به عمارت مارکوف و موزه جانورشناسی می تواند یک پکیج کامل برای تورهای البرزگردی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز توضیح داد: در تورهای کرج گردی در ایام نوروز با حضور راهنمایان مجرب در محل کاخ، امکان بازدید و استفاده مردم عزیز را از این فضا مهیا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکیج کامل البرزگردی در قلب کرج

پکیج کامل البرزگردی در قلب کرج