مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 14:572022-03-17بين الملل

شروط صنعاء برای پذیرش دعوت «شورای همکاری» به نشست در ریاض


نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که برای پذیرش دعوت شورای همکاری خلیج فارس برای نشست صلح در ریاض، باید ابتدا سه گام از سوی ائتلاف متجاوز به یمن برداشته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس،  عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در واکنش به اظهارات مقامات شورای همکاری خلیج فارس در ارتباط با برگزاری نشستی درباره یمن اعلام کرد که صنعاء سه گام  را برای پذیرش دعوت شورای همکاری خلیج فارس برای این گفت وگو مشخص کرد.

به نوشته وبگاه صحافه الجدید ، وی دعوت سه شنبه شب شورای همکاری خلیج فارس از طرف های درگیر یمنی برای نشست در ریاض که آن را پایتخت تجاوز توصیف کرد، تلاشی برای نشان دادن عربستان سعودی به عنوان کبوتر صلح و بدون جنایت و کشتار در حق ملت یمن طی هفت سال قلمداد کرد.

وی افزود: چگونه کشوری که شریک اصلی در کشتار مردم یمن و ارتکاب فجیع ترین جنایات علیه این مردم است، می تواند یک کشور بی طرف باشد که طرف های درگیر را از هم جدا کند؟! .

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در ادامه سه گام را برای آغاز حل و فصل بحران موجود مشخص کرد و گفت: هر کسی که راه حل می خواهد باید تجاوز را متوقف کند، به محاصره پایان دهد و کلیه گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی را باز کند و سپس وارد گفت وگویی شود که زمان می برد و به تعیین گام های صلحی که مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط صنعاء برای پذیرش دعوت «شورای همکاری» به نشست در ریاض

شروط صنعاء برای پذیرش دعوت «شورای همکاری» به نشست در ریاض