مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 15:072022-03-17دانش

شناسایی پرتوی رکوردشکنی از ماده و پادماده


ستاره شناسان با استفاده از رصدخانه پرتوی ایکس چاندرا متعلق به ناسا، پرتوی رکوردشکنی از ماده و پادماده را مشاهده کردند که 40 تریلیون مایل طول دارد.

- ستاره شناسان با استفاده از "رصدخانه پرتوی ایکس چاندرا" متعلق به ناسا، پرتوی رکوردشکنی از ماده و پادماده را مشاهده کردند که 40 تریلیون مایل طول دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، بر اساس بیانیه مطبوعاتی ناسا، ستاره شناسان با استفاده از رصدخانه پرتوی ایکس چاندرا ، پرتوی رکوردشکنی از ماده و پادماده را به طول 40 تریلیون مایل رصد کرده اند.

این رشته از ماده و پادماده برای اولین بار در سال 2020 مشاهده شد، اما محققان نتوانستند طول کامل آن را تخمین بزنند، زیرا از محدوده آشکارساز چاندرا فراتر می رفت.

اما مشاهدات جدید در فوریه و نوامبر 2021 نشان می دهد که طول این رشته تقریباً سه برابر طولی است که در ابتدا تخمین زده شده بود.

طولانی ترین رشته ابعاد این رشته، آن را طولانی ترین رشته از یک تپ اختر که از زمین دیده می شود (ستاره ای با میدان مغناطیسی قوی که به سرعت در حال چرخش است) می سازد.

مارتین دی وریس از دانشگاه استنفورد که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: تعجب آور است که یک تپ اختر با عرض تنها 10 مایل می تواند ساختاری به قدری بزرگ ایجاد کند که ما بتوانیم آن را از هزاران سال نوری دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی پرتوی رکوردشکنی از ماده و پادماده

شناسایی پرتوی رکوردشکنی از ماده و پادماده