مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 15:072022-03-17بين الملل

حل مشکلات مرزی با افغانستان؛ محور دیدار سرپرست سفارت ایران با «سراج الدین حقانی»


معاون و سرپرست سفارت ایران در کابل در دیدار با وزیر کشور طالبان با اشاره به مشکلات پیش آمده در مرز ایران و افغانستان خواستار حل و فصل هرچه سریع تر این سوءتفاهمات شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سید حسن مرتضوی معاون و سرپرست سفارت ایران در کابل با سراج الدین حقانی وزیر کشور طالبان دیدار و گفت وگو کرد.

مرتضوی در این دیدار با اشاره به برخی مشکلات مرزی پیش آمده میان نظامیان کشورمان و نیروهای مرزی افغانستان از حقانی خواست تا با تشکیل هیأت مشترک مرزی در سریع ترین زمان، نسبت به حل و فصل برخی سوءتفاهمات مرزی اقدام شود که این موضوع با استقبال وزیر کشور افغانستان روبرو گردید و قرار شد در آینده نزدیک نسبت به انجام این موضوع اقدام شود.

سراج الدین حقانی نیز در این دیدار با اشاره به برخی مشکلات موجود در سیستم پلیس افغانستان گفت: پلیس افغانستان هم اکنون نیازمند آموزش و توانمندسازیست و جمهوری اسلامی ایران با تجربه خود در این زمینه می تواند کمک به سزایی به نیروهای پلیس افغانستان کند و کابینه جدید نیز از این موضوع استقبال می کند.

دو طرف در این دیدار همچنین مسائل مربوط به کشت و قاچاق مواد مخدر از خاک افغانستان به داخل خاک ایران را مورد بررسی قرار داده و تعهداتی پیرامون همکاری مشترک برای مبارزه با قاچاق مود مخدر را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکلات مرزی با افغانستان؛ محور دیدار سرپرست سفارت ایران با «سراج الدین حقانی»

حل مشکلات مرزی با افغانستان؛ محور دیدار سرپرست سفارت ایران با «سراج الدین حقانی»