مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 15:422022-03-17اقتصادي

زاینده رود 10 روز در اصفهان جاری می شود/ افزایش خروجی سد از 5 فروردین 1401


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان از بازگشایی 10 روزه زاینده رود برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان از پنجم فروردین ماه خبر داد.

- با بیان اینکه پنج فروردین ماه 1401 خروجی سد زاینده رود به منظور توزیع آب برای نوبت دوم آبیاری کشت شرق اصفهان افزایش می یابد، اظهار داشت: جریان زاینده رود احتمالاً 2 روز پس از این تاریخ به شهر اصفهان و اراضی کشاورزی شرق خواهد رسید.

وی افزود: معادل حجم آبی که بهمن ماه سال جاری رها شده بود (حدود 50 میلیون مترمکعب) به همان مقدار به مدت 10 روز برای اراضی کشاورزان شرق اصفهان رها سازی و طبق مصوبات و تابلو منابع و مصارف وزارت نیرو انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود امروز به حدود 260 میلیون مترمکعب رسید، ابراز داشت: این رهاسازی آب نیز با در نظر گرفتن خط قرمز شرب خواهد بود و همچنان در زمینه شرب نگرانی داریم و اینکه جریان رودخانه زاینده رود در اصفهان دائمی نیست، متاسفیم.

زینلیان با بیان اینکه برای دائمی شدن جریان زاینده رود تلاش می کنیم، درخصوص تأمین حقابه محیط زیست رودخانه و تالاب، تصریح کرد: امید است رهاسازی مکرر برای تغذیه آبخوان ها و محیط زیست مثمر ثمر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاینده رود 10 روز در اصفهان جاری می شود/ افزایش خروجی سد از 5 فروردین 1401

زاینده رود 10 روز در اصفهان جاری می شود/ افزایش خروجی سد از 5 فروردین 1401