مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 07:272022-03-18بين الملل

سفیر روسیه با مقام ارشد وزارت خارجه چین در پکن دیدار کرد


یک مقام ارشد وزارت خارجه چین با سفیر روسیه در پکن دیدار و درباره روابط امنیتی دو جانبه گفتگو کرد.

- به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که یک مقام ارشد این وزارت خارجه روز پنجشنبه 17 مارس با سفیر روسیه در پکن برای تبادل نظر درباره روابط دوجانبه دیدار کرد.

بر اساس این بیانیه، چنگ گوپینگ ، کمیسر امور خارجه و امور امنیتی در وزارت خارجه چین، با آندری دنیسوف ، از روسیه دیدار و درباره همکاری های دوجانبه مبارزه با تروریسم و روابط دوجانبه امنیتی تبادل نظر کرد.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود که جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا قرار است روز جمعه برای اولین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین، با شیء جینپینگ ، رییس جمهور چین گفتگو کند.

کاخ سفید در این ارتباط اعلام کرد که بایدن به شیء جینپینگ نسبت به حمایت از متحد خود ولادیمیر پوتین در مأموریت جنگی هشدار خواهد داد.

دولت بایدن تا کنون در چند نوبت هشدار داده است که پکن در صورت حمایت مادی از جنگ روسیه در اوکراین با عواقب بدی روبرو خواهد شد.

همچنین آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که رییس جمهور آریکا روز جمعه با رییس جمهور چین گفتگو و روشن خواهد کرد که چین مسئولیت هر اقدامی را که برای حمایت از جنگ روسیه انجام دهد بر عهده خواهد داشت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر روسیه با مقام ارشد وزارت خارجه چین در پکن دیدار کرد

سفیر روسیه با مقام ارشد وزارت خارجه چین در پکن دیدار کرد