مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 08:122022-03-18دانش

ایزدی: حوادث امروز اوکراین نتیجه کودتای آمریکا در این کشور است


عضو هیات علمی دانشگاه تهران حوادث امروز اوکراین را نتیجه کودتای آمریکا در این کشور دانست و گفت: آمریکایی ها به 5 دلیل دنبال فرسایشی شدن جنگ در اوکراین هستند.

- فواد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل امریکا در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حوادث امروز اوکراین را نتیجه کودتای آمریکا در این کشور دانست و گفت: آمریکایی ها به 5 دلیل دنبال فرسایشی شدن جنگ در اوکراین هستند.

اول اینکه سالهاست آمریکایی ها می خواهند اهرم فشاری علیه روسیه ایجاد کنند ولی به دلیل جایگاهی که روسیه دارد پیدا کردن اهرم فشار علیه آن کار ساده ای نیست.

به عنوان مثال نمی توان علیه روسیه مسائلی را در شورای امنیت مطرح کرد چرا که روسیه حق وتو دارد، اما اوکراین بستری است تا آمریکا به وسیله آن بتواند به دولت روسیه فشار وارد کند.

وی دلیل دوم را مسائل اقتصادی دانست و افزود: آمریکایی ها، روسیه را در حوزه نفت و گاز رقیب خودشان می دانند و سالهاست به آلمان و کشورهای دیگر اروپایی فشار وارد می کردند تا از روسیه انرژی نخرند ولی با شروع  جنگ اوکراین، آلمانی ها قرارداد خط لوله نورد استریم 2 را لغو کردند به همین جهت هدفی که آمریکایی ها سال ها به دنبال آن بودند محقق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایزدی: حوادث امروز اوکراین نتیجه کودتای آمریکا در این کشور است

ایزدی: حوادث امروز اوکراین نتیجه کودتای آمریکا در این کشور است