مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-18اقتصادي

3 پیشنهاد جهت حمایت از «کارگر» و «بنگاه های کوچک» با افزایش دستمزد


از آنجا که حجم زیادی از واحدهای تولیدی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد، ممکن است افزایش دستمزد موجب بروز مشکلاتی برای این بنگاه ها شود بنابراین ضرورت دارد دولت با تدوین بسته حمایتی از بنگاه های کوچک و متوسط حمایت کند.

- علی جوان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار کرد: موضوع حداقل دستمزد در اقتصادهای پیشرفته موضوعی مرسوم است، ریشه این اقدام به زمان تشکیل اتحادیه جماهیر شوروی باز می گردد، زمانی که کمونیسم در حال گسترش و در حال درنوردیدن اروپا بود، با شورش هایی که در قرن 19 در اروپا اتفاق افتاد، سیستم های اقتصادی بازطراحی شدند و حمایت از کارگران در قالب بیمه های اجتماعی و حداقل دستمزد وارد ادبیات اقتصاد شد.

وی ادامه داد: در کشورهای صنعتی همچون انگلیس و آلمان، این موضوع بیشتر برای کمک به کارگرانی بود که در حاشیه بودن و قدرت چانه زنی کمتری در مقابل کارفرما داشتند، رفته رفته موضوع حداقل دستمزد وارد قوانین کشورها شد در حالی ک ه هدف اصلی آن حمایت از آن دسته کارگرانی بود که مهارت های ناچیز و دستمزد پایین داشتند.

این پژوهشگر اقتصاد افزود: در ایران نیز طبق قانون کار، حداقل دستمزد شامل همه کارگران می شود و کارگران با مهارت بالا، عموماً در قالب اضافه کار تضمینی و پاداش تأمین می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 پیشنهاد جهت حمایت از «کارگر» و «بنگاه های کوچک» با افزایش دستمزد

3 پیشنهاد جهت حمایت از «کارگر» و «بنگاه های کوچک» با افزایش دستمزد