مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 10:022022-03-18سياسي

راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان در سنندج


دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت:مردم کردستان مرزهای فرهنگی را پاس داشتند و به واسطه عظمت و شکوهی که در پاسداشت هنر داشتند، دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان را از آن خود کردند.

- ، حجت الله ایوبی پنجشنبه شب در مراسم روز جهانی نوروز در سنندج اظهار کرد: برگزاری مراسم در این سطح بیانگر آن است که مسئولان کردستان به معنای کامل هنرمندپرور و قدرشناس هنر و هنرمند هستند و امیدواریم این نکته مثبت روز به روز تقویت شود.

وی افزود: استقبال گسترده مردم سنندج از کاروان نوروز و برگزاری مراسم های باشکوه با محوریت نوروز در کردستان نشان دهنده قدردانی ویژه مردمان این خطه از میهن اسلامی نسبت به آیین های نوروزی است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: مردم کردستان پاسداران مرزهای فرهنگی ایران هستند و در طول قرون متمادی از سنن و فرهنگ دیرین ایران زمین پاسداری کرده اند.

ایوبی تصریح کرد: راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان در سنندج شایسته مردم کردستان است و بدون شک در سال های آتی شاهد برگزاری برنامه های متنوعی در این خصوص خواهیم بود.

دبیرکل یونسکو در ایران خاطرنشان کرد: دف نوازی هنرمندان کردستانی در تهران عمق فرهنگ و هنر مردم این استان را در پایتخت به نمایش گذاشت چرا که مردم تهران و مهمانان کشورهای مختلف، شکوه فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان در سنندج

راه اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت نوروز جهان در سنندج