مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 12:272022-03-18دانش

گسترش همکاری های علمی و پژوهشی میان دانشگاههای عراق و تبریز


نشست مشترک سه دانشگاه برتر کشور عراق و دانشگاه تبریز با هدف بررسی راهکارهای گسترش همکاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

- به نقل از وزارت علوم، با حضور فرستادگان وزارت علوم کشور عراق در قالب یک هیئت دانشگاهی متشکل از مسئولین و اساتید سه دانشگاه برتر کشور عراق (دانشگاه بغداد، المستنصریه، دانشگاه تکنولوژی بغداد)، نشست مشترکی با حضور دکتر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز، دکتر امجد المظفر رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران، دکتر پیر بالانماینده وزارت امورخارجه کشورمان در منطقه شمالغرب در دانشگاه تبریز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر صفر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز ضمن خوشامدگویی به هیئت عراقی، به بیان سابقه همکاری فرهنگی و علمی دو کشور همسایه از سده های قبل از اسلام پرداخت و افزود: وجود اشتراکات تاریخی، مذهبی، فرهنگی و علمی دو کشور ایجاب می نماید که گسترش همکاری و تعامل با همدیگر از اولویت خاصی برخوردار باشد.

رییس دانشگاه تبریز وجود تبادلات علمی و فرهنگی را به عنوان یکی از عوامل درخشش مسلمانان از نظر علمی در طول تاریخ برشمرد و افزود: متاسفانه دردوره های اخیر بدلیل عدم وجود ارتباط و به رسمیت نشناختن توانمندی های همدیگر اقتدار علمی جهان اسلام کاهش یافته است و درحال حاضر یکی از راهبردهای سیاست خارجی کشورما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری های علمی و پژوهشی میان دانشگاههای عراق و تبریز

گسترش همکاری های علمی و پژوهشی میان دانشگاههای عراق و تبریز