مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 12:572022-03-18بين الملل

شکایت 1 میلیارد دلاری کهنه سرباز آمریکایی از ایران


مایکل وایت حدود 2 سال پیش در چارچوب یک توافق تبادل زندانیان بین آمریکاو ایران، از زندان آزاد شد و به آمریکا بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از کهنه سربازان نیروی دریایی آمریکا که نزدیک به 2 سال بنا به اتهامات امنیتی در ایران زندانی بود، از دولت ایران به اتهام ربوده شدن، گروگان گیری و شکنجه شدنش به دادگاهی در آمریکا شکایت کرده و خواستار دریافت 1 میلیارد دلار غرامت از اموال ایران شده است.

مایکل وایت کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا از آنچه که آزار و اذیت طولانی و مستمر در دوران زندان در ایران می گوید، خواهان دریافت غرامت 1 میلیارد دلاری شده است.

او در شکواییه خود مدعی شده ماموران زندان در ایران او را شکنجه کرده اند؛ از جمله کتک زدن و مشت زدن، شلاق زدن به پاهایش، محرومیت از غذا و نوشیدنی، و تحت فشار قرار دادن برای اعتراف به جاسوسی برای دولت آمریکا.

ادعا های مطرح شده در این شکایت 31 صفحه ای، منعکس کننده ادعا های مطرح شده توسط او در دست نوشته ای 156 صفحه ای است که او پشت میله های زندان نوشته و نسخه ای از آن به دست آسوشیتدپرس رسیده است.

او مدعی شده در تابستان 2018 توسط زنی که دوست دخترش می دانست در ایران اغوا شده تا توسط ماموران دولت ایران ربوده و به زندان بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت 1 میلیارد دلاری کهنه سرباز آمریکایی از ایران

شکایت 1 میلیارد دلاری کهنه سرباز آمریکایی از ایران