مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 13:272022-03-18سياسي

خدمات شهری در کشور متناسب با افزایش جمعیت شهری نیست


امکانات و خدمات شهری در کشور متناسب با افزایش جمعیت شهرها نیست.

- علیرضا عباس نیا روز گذشته (26 اسفندماه) در مراسم تودیع و معارفه شهرداران ابهر با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری، حوزه ای پرچالش، پیچیده و بسیار مهم و تاثیرگذار بر کیفیت زندگی مردم است، اظهار کرد: این حساسیت از آنجا ناشی می شود که یک انسان از بدو تولد تا مرگ با شهرداری ارتباط مستقیم و موضوعی دارد.

وی با اشاره به اینکه از زمان پایه گذاری شهرداری ها تاکنون اصلاحاتی نسبت به قوانین شهرداری ها وضع شده است که در این اصلاحات بیشتر بر موضوعات سخت افزاری تاکید شده است، افزود: در اصلاحات و علم امروز دنیا، حوزه نرم بر حوزه سخت چربش دارد.

این مسئول با بیان اینکه جمعیت شهری ایران قبل از دهه 50 نزدیک به 30 درصد و جمعیت روستایی نزدیک به 70 درصد بود، ادامه داد: از دهه 50 به بعد تا به امروز این نسبت در کشور برعکس شده است، به گونه ای که جمعیت شهری به بالای 70 درصد و جمعیت روستایی نیز به 30 درصد رسیده است که با توجه به همین موضوع باید توجه داشت زیرساخت ها در جهت توسعه و رفاه عدالت اجتماعی و بنیان های شهری به چه شکلی پیش رفته است.

شهردار ابهر با یادآوری اینکه در حال حاضر متوسط نرخ رشد شهرنشینی در دنیا 50 به 50 است، اضافه کرد: با بررسی هایی که توسط موسسه های زیرمجموعه سازمان ملل صورت گرفته است، پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات شهری در کشور متناسب با افزایش جمعیت شهری نیست

خدمات شهری در کشور متناسب با افزایش جمعیت شهری نیست