مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 14:272022-03-18اقتصادي

راهبرد مترقی اقتصاد مقاومتی فراموش نشود


یک تحلیل گر اقتصاد انرژی معتقد است: اقتصاد انرژی در دوران پساتحریم ظرفیت بالقوه ای برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است.

- مسعود اسفندیار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت سازنده ایران در بخش انرژی به ویژه صنعت نفت افزود: بسیاری از تحلیل گران داخلی و خارجی در اظهار نظرهای مختلف، نقش جمهوری اسلامی ایران را در اثرگذاری معادلات حوزه نفت و انرژی سازنده و اثربخش می دانند که در چشم انداز آتی برنامه ریزی کلان باید به آن نگاهی ویژه داشت.

این کارشناس بیان کرد: به نظر می رسد اکنون با توجه تغییر برخی معادلات جهانی از جمله تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر اقتصاد نفت، باید در چشم انداز توسعه اقتصادی مبتنی بر انرژی، بازنگری های جدی صورت گیرد که بی شک با تکیه بر ظرفیت های ارزنده کشورمان در بخش نفت، گاز و پتروشیمی، حرف های بسیاری در عرصه اقتصاد جهانی خواهیم داشت.

اسفندیار با یادآوری دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جهش تولید خاطر نشان کرد: اگر نگاهی گذرا به نقشه راه سال های اخیر رهبر معظم انقلاب داشته باشیم به یک درک مشترک از مقوله اقتصاد ملی و بومی دست می یابیم که به حق، سرمایه انسانی در صنعت نفت و گاز و در یک کلام انرژی، ظرفیت بی بدیلی است که باید به فضل خدا در دوران پساتحریم احتمالی نیز از آن استفاده کاربردی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد مترقی اقتصاد مقاومتی فراموش نشود

راهبرد مترقی اقتصاد مقاومتی فراموش نشود