مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 08:222022-03-19اقتصادي

توصیه های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز سفره هفت سین


ستاد ویژه خبری و اطلاع رسانی نوروز سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای، ضوابط خرید و نگهداری ماهی قرمز را اعلام کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی ستاد ویژه خبری و اطلاع رسانی نوروز سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای، ضوابط خرید و نگهداری ماهی قرمز را اعلام کرد.

طبق این اطلاعیه، ماهی قرمز باید از مراکز عرضه ی مجاز تهیه شود و از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردها اکیداً خودداری شود.

مراکز عرضه مجاز شامل واحدهای صنفی عرضه ماهیان زینتی و اماکن تعیین شده توسط شهرداری ها با هماهنگی اداره دامپزشکی می باشند و در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب حمل خودداری شود.

حتی الامکان از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی از منزل استفاده شود و از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.

همچنین پس از انتقال به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام کرده و ماهی ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند و ظروف حمل یکبار مصرف نیز در کیسه زباله سربسته قرارگیرد و آب حمل و آب تعویضی ماهی مستقیماً در شبکه فاضلاب تخلیه شود و از ریختن آن در معابر عمومی خودداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز سفره هفت سین

توصیه های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز سفره هفت سین