مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 11:272022-03-19پزشكي

ورزشی که از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند


ارتباط ذهن و بدن ممکن است قوی تر از آن چیزی باشد که برخی افراد فکر می کنند.

بسیاری از ما تصور می کنیم که از دست دادن حافظه بخشی طبیعی از روند پیری است اما طبق اظهارات کلینیک کلیولند ایالات متحده، - با بالا رفتن سن، مغز دچار تغییرات ظریفی می شود که اغلب منجر به از دست دادن عملکردهای شناختی از جمله اختلال در توانایی به خاطر سپردن رویدادهای گذشته است که به نام حافظه رویدادی یا حافظه اپیزودیک شناخته می شود.

به نقل از هلث نیوز، این نوع حافظه از شرایط جدی تری مانند اختلال شناختی متوسط (MCI) یا زوال عقل متمایز است و اغلب شامل مشکلات حافظه شدیدتری مانند فراموش کردن نام یا محل زندگی فرد می شود.

حافظه اپیزودیک شامل مواردی مانند به خاطر سپردن محل کلیدهای خود یا کارهایی که در گذشته انجام شده و مشکلات رایج فراموشی است که می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد و با افزایش سن افزایش می یابد.

نتایج تحقیق جدیدی که در نشریه Communications Medicine منتشر شده است، این باور متعارف را که همه ما محکوم به تجربه از دست دادن حافظه با افزایش سن هستیم تحت تاثیر قرار می دهد زیرا نشان می دهد که ورزش هوازی می تواند حافظه را تا سنین بالا بهبود بخشد.

نتایج تحقیقات نشان داده است که ورزش هوازی که ضربان قلب را برای مدت زمان طولانی افزایش می دهد، به طور قابل توجهی ظرفیت حاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزشی که از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند

ورزشی که از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند