مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 12:572022-03-19سياسي

باید ازفروکاهش «تعلیم و تربیت» به «تدریس و یادگیری» بپرهیزیم


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان داشت: باید از دو فرسایش و آفت حال حاضر نظام تعلیم و تربیت یعنی فروکاهش تعلیم و تربیت به تدریس و فروکاهش تعلیم و تربیت به یادگیری باید بپرهیزیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، خسرو باقری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رییس انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در نشست وبیناری معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان، به تحلیل و بررسی اصول تعلیم و تربیت بر مبنای شاخصه های اسلامی پرداخت.

باقری در ابتدای سخنان خود با تاکید بر لزوم تقویت نگاه تربیتی به رهنمود های دین اسلام، بیان داشت: تربیت یک مقوله و یک جریان است و حال باید ببینیم که در این جریان با چه اصولی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه به طور کلی تربیت دارای دو بعد اساسی است و معلم یا مربی به عنوان بعد اول و آموزنده یا متربی بعد دوم لحاظ می شوند، تصریح کرد: امروزه learning، بسیار فراگیر شده است و همواره یادگیری در بسترهای مختلفی مطرح می شود و حتی این جریان یادگیری می تواند فردی و تک قطبی باشد.

در این حالت، ارتباطی میان دو قطب اصلی این فرآیند شکل نخواهد گرفت و اگر هم دو طرفه باشد، لزوماً با یکدیگر در تعامل نیستند چرا که مدرسی آنجا وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید ازفروکاهش «تعلیم و تربیت» به «تدریس و یادگیری» بپرهیزیم

باید ازفروکاهش «تعلیم و تربیت» به «تدریس و یادگیری» بپرهیزیم