مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 13:272022-03-19سياسي

کرونا و چالش هایی که نوروز باید با آنها مواجه شود


یک جامعه شناس به این پرسش که «آیا آیین نوروزی توانسته است در بهبود مواجهه با آسیب ­های کرونایی گامی در جهت تسهیل مصائب و مشکلات بردارد؟» پاسخ داد و گفت: - کرونا و چالش هایی که "نوروز" باید با آنها مواجه شود یک جامعه شناس به این پرسش که آیا آیین نوروزی توانسته است در بهبود مواجهه با آسیب ­های کرونایی گامی در جهت تسهیل مصائب و مشکلات بردارد؟ پاسخ داد و گفت: اگرچه کرونا در دو سال اخیر بسیاری از ارتباطات فیزیکی را دچار مشکل و محدودیت کرده است، اما نوروز اصلی ­ترین کارکرد خود که تثبیت و گسترش پیوندهای اجتماعی بود را در بسترهایی متفاوت از آنچه در گذشته وجود داشت، پی­ گرفته است.

حمیدرضا بیژنی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: آیین ­های هر فرهنگ و ملتی اتمسفری هستند که انسان ­ها از بدو تولد در آن تنفس می­ کنند.

آنها مفاهیم و ارزش ­هایی هستند که با گام نهادن در این دنیا به استقبال ما می ­آیند، ما را به آغوش می ­کشند و امر هدایت و تربیت ما را بر عهده می­ گیرند.

وی افزود: آیین ­ها خود را به وسیله­ خانواده ­ها، نهادهای آموزشی و رسانه ­های جمعی در وجود ما نهادینه می ­کنند و از این طریق رشته­ ای پیونددهنده میان فرد به فرد انسان ­های یک مرزوبوم پدید می ­آورند و آنها را تبدیل به یک ملت می ­کنند؛ ملتی که به واسطه­ درونی شدن ارزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و چالش هایی که نوروز باید با آنها مواجه شود

کرونا و چالش هایی که نوروز باید با آنها مواجه شود