مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 14:222022-03-19اقتصادي

سومین جشنواره نان محلی و کلره پزی چشمه قنداب اسدآباد


پس از دو سال از شیوع کرونا  انتظار چشمه قندابی ها به سر  آمد و سومین جشنواره نان محلی و کلره پزی چشمه قنداب اسدآباد با حضور گرم  و پرشور و حال اهالی روستا و برخی از مسئولین شهرستان اسدآباد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون فرماندار اسدآباد در این جشنواره با اشاره به اهمیت اینگونه جشنواره ها در احیا روستاها و جذب گردشگران افزود: توجه ویژه به جشنواره فوق و نیز پخت نان سنتی روستا زمینه لازم برای ایجاد مشاغل جدید اهالی روستا را فراهم خواهد آورد و بازگشت منافع اقتصادی این فعالیت برای بالابردن سطح زندگی اهالی بسیار موثر خواهد بود.

رشید آبیار هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ سنت های قدیمی و انتقال این فرهنگ به نسلهای بعدی دانست و تصریح کرد: پخت نان سنتی و کلره محلی روستای چشمه قنداب تنها نباید منحصر به سال نو باشد چرا که با توجه به تمایل مجدد جامعه به مصرف نان سنتی می توان از این امر برای اشتغال و درآمد زایی زنان روستایی و اقتصاد مقاومتی روستا به نحو احسن استفاده کرده و دوباره در سر سفره های خود نان سالم سنتی را استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر با دید تجاری و تولید انبوه به پخت نان و کلوچه این روستا نگاه کنیم با ایجاد کارگاه های کوچک خانگی و پخت نان در تنور های خانگی می توان بازار فروش مطلوبی را برای این امر ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین جشنواره نان محلی و کلره پزی چشمه قنداب اسدآباد

سومین جشنواره نان محلی و کلره پزی چشمه قنداب اسدآباد