مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 15:472022-03-19حوادث

هشدار پلیس فتا البرز درباره ترفندهای رایج کلاهبرداری ایام نوروز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: روزهای منتهی به نوروز و تکاپوی شهروندان در خرید لوازم مورد نیاز و بلیط های نوروزی فرصت مناسبی را برای سوء استفاده گران و سودجویان فراهم کرده تا به واسطه شگردهای مختلف در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری و سرقت مال غیر کنند.

این افراد با استفاده از عدم آگاهی مردم اقدامات شوم خود در فضای مجازی را دنبال می کنند، به همین دلیل کاربران بایستی از فروشگاه هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند، خرید کنند و نکات مربوط به امنیت درگاه های بانکی را جدی بگیرند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل این نماد کنند، ادامه داد: با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی که در بالا یا پایین سایت قرار دارد، صفحه مجوز مربوطه قابل مشاهده خواهد بود، لذا پس از اطمینان از اصلی بودن سایت مد نظر اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی برای هر گونه خرید اینترنتی نمایید.

جلیلیان در بخش دوم توصیه های خود درگاه های بانکی برای پرداخت مبلغ خرید را توضیح داد و اظهار داشت: شهروندان باید مراقب باشند تا در هنگام پرداخت وجه خریداری شده به سایت های فیشینگ ارجاع داده نشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پلیس فتا البرز درباره ترفندهای رایج کلاهبرداری ایام نوروز

هشدار پلیس فتا البرز درباره ترفندهای رایج کلاهبرداری ایام نوروز