مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 09:572022-03-21سياسي

موزە سنندج؛ آینە تمام نمای فرهنگ و معماری کردستان


یکی از مکان هایی کە هموارە برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است و با ورودشان بە هر شهری از آن دیدن می کنند، موزەهای آن شهر هستند.

- موزەها هموارە مکانی برای آشنایی گردشگران با فرهنگ و معماری آن شهر بودە است.

عمارت سالار سعید یکی از عمارت های تاریخی شهر سنندج و یادگاری از دوره قاجاریه است کە امروزە بیشتر آن را بە نام موزە سنندج می شناسند.

این عمارت زیبا در بافت تاریخی شهر سنندج در خیابان امام خمینی واقع شدە است کە هرسالە میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است.

عمارت سالار سعیدی، به درخواست قاضی القضات منطقه کردستان به نام ملا لطف الله شیخ الاسلام در دوران قاجاری ساخته شده است، پس از مرگ ملا لطف الله این عمارت توسط وارثانش به دو قسمت تقسیم شده است، قسمت بیرونی عمارت که در اواخر دوره سلطنت ناصرالدین شاه قاجار، حدود 150 سال پیش ساخته شده است، به تملک عبدالحمید خان سنندجی معروف به سالار سعید در آمد؛ که در سال 1136 عمارت خود را به اداره فرهنگی وقف واگذار کرد و بخش اندرونی عمارت نیز تا اوایل دهه هفتاد در اختیار خانه حبیبی بود و بعدها در خدمت میراث فرهنگی و گردشگری کردستان قرار داده شد.

معماری عمارت سالار سعید این عمارت یکی از بناهای باشکوه دورە قاجاری است که تمام ویژگی های یک معماری قاجاری در آن نمایان و همانند س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزە سنندج؛ آینە تمام نمای فرهنگ و معماری کردستان

موزە سنندج؛ آینە تمام نمای فرهنگ و معماری کردستان