مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 14:422022-03-21اقتصادي

جای خالی آبنبات بجنورد در لیست صادرات کشور/برندسازی؛ حلقه فراموش شده این صنعت


اکثر بجنوردی ها و اهالی خراسان شمالی هنگامی که قصد مسافرت و دیدار دوستان و عزیزان ساکن در شهر های دیگر را دارند همچون گذشته ها به رسم سوغات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، خراسان شمالی به عنوان یکی از استان های خطه شمال شرق کشور، همانند هر نقطه دیگری از این سرزمین سوغاتی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد به طوریکه می توان این استان را جزیره ای از سوغاتی های ترش وشیرین عنوان کرد.

بیش از یک قرن از تولید آبنبات بجنورد می گذرد و سال هاست با طعم دل پذیرش کام ها را شیرین و طرفدارانی پروپاقرص در شهرهای دور و نزدیک و حتی آن سوی مرزها پیدا کرده است.

قدیمی ترین نوع آبنبات تولیدشده خراسان شمالی، آبنبات قیچی است که به دلیل برش با قیچی های بزرگ سنتی، به این نام مشهور است، چندی بعد با افزودن گرد هل به آن، آبنبات هلدار بجنورد به بازار عرضه شد و با عطر خوش و خاصیت گرمش ذائقه ها را مشکل پسند کرد.

گفتنی است که در شهرستان بجنورد ساخت سه نوع آبنبات هلدار، دارچینی و زنجبیلی نسبت به سایر انواع آن از قدمت بیشتری برخوردار است.

همچنین نوع دیگری از آبنبات که بعد از گذشت سال ها طرفدارانش را دارد، آبنبات زِنجی یا چوپانی است که این نوع آبنبات، چون عمل سفیدکردن روی آن انجام نمی گیرد به رنگ طبیعی نبات بوده و هرچه بماند نرمتر وخوشمزه تر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی آبنبات بجنورد در لیست صادرات کشور/برندسازی؛ حلقه فراموش شده این صنعت

جای خالی آبنبات بجنورد در لیست صادرات کشور/برندسازی؛ حلقه فراموش شده این صنعت