مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 08:372022-03-22سياسي

بشارتی که امام قبل از عملیات فتح المبین داد/ پاسداربازی درنیاور!


بیشتر فرماندهان که می خواستند جواب سؤال شان را از حضرت امام بگیرند، به آقا محسن گفته بودند از امام سؤال کند که با توجه به کشته شدن نیروهای دشمن و شهادت نیروهای خودمان که همه مسلمان هستند، - خبرگزاری فارس _ گروه حماسه و مقاومت: عملیات فتح المبین با رمز یا زهرا (س) در منطقه جبهه جنوبی، شوش و دزفول از دوم تا دهم فروردین ماه سال 1361 با هدف آزادسازی منطقه غرب دزفول و جاده دزفول ـ دهلران و تأمین اندیمشک، شوش، دزفول و جاده اندیمشک ـ اهواز به صورت گسترده با فرماندهی مشترک سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انجام شد.

در این عملیات 124 گردان پیاده، 9 گردان زرهی از نیروهای خودی و 92 گردان پیاده، 39 گردان زرهی، 29 گردان مکانیزه، 3 گردان کماندو، 3 گردان گارد و 12 گردان توپخانه از نیروهای دشمن حضور داشتند.

  آزادسازی 2 هزار و 400 کیلومترمربع از سرزمین های اشغالی شامل ده ها بخش و روستای منطقه و چند جاده و تنگه مهم، خارج شدن دزفول و شوش و اندیمشک و پایگاه هوایی دزفول از دید و تیر مؤثر دشمن از جمله نتایج عملیات فتح المبین بود.

25 هزار کشته و 17 هزار اسیر آماری از تلفات دشمن در این عملیات است.

همچنین انهدام 18 هواپیمای جنگنده، 361 تانک و نفربر، 300 خودرو، 50 توپ و 30 دستگاه مهندسی از خسارت هایی بود که به دشمن وارد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بشارتی که امام قبل از عملیات فتح المبین داد/ پاسداربازی درنیاور!

بشارتی که امام قبل از عملیات فتح المبین داد/ پاسداربازی درنیاور!