مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 09:522022-03-22اقتصادي

«بین المللی شدن شرکت های دانش بنیان» راهکار افزایش تولید و اشتغال آفرینی


کارشناس اقتصادی با بیان اینکه از مزیت بین المللی شدن کسب وکارها امکان تبادل دانش است، گفت: شرکت های دانش بنیان در صورت بین­ المللی شدن در بالاترین نقاط زنجیره ارزش محصول خود قرار گرفته و به آسانی قادر خواهند بود برای کشور خلق ثروت کنند.

- علی جوان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: توجه به تولید بدون شک راه برون رفت کشور از شرایط فعلی است، نام گذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نیز باری دیگر اهمیت تولید را در کشور پررنگ کرد.

وی افزود: تولیدات دانش بنیان از آنجا که سهم ارزش افزوده بالاتری در بین سایر تولیدات دارند می توانند در میان مدت موجب افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش درآمد سرانه باشند، وجود منابع انسانی قوی و متخصص از جمله ظرفیت های بالقوه ایران برای ارتقای اقتصاددانش بنیان است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: هم اکنون بیش از 6 هزار شرکت دانش بنیان در کشور مستقر هستند که میزان فروش آنها از 90 هزار میلیارد تومان فراتر می رود، شرکت های دانش بنیان از نظر کمی و کیفی در یک دهه اخیر رشد قابل ملاحظه ای را به همراه داشته و نقش های مؤثری را در اقتصاد کشور ایفا کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بین المللی شدن شرکت های دانش بنیان» راهکار افزایش تولید و اشتغال آفرینی

«بین المللی شدن شرکت های دانش بنیان» راهکار افزایش تولید و اشتغال آفرینی