مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 14:272022-03-22سياسي

قزوین؛ از پایتخت صفوی تا پایتخت خوشنویسی+ تصاویر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین،کهن شهر قزوین در دوره ای از تاریخ کشور و حدود 50 سال و یا بیشتر پایتخت سلسله صفوی بوده و بعد از اردبیل و تبریز، سومین پایتخت صفوی بوده و این عنوان رسمی و سیاسی را داشته و در تاریخ ثبت شده است.

قزوین دارای اماکن و موزه های تاریخی بسیاری است و تعداد آثار تاریخی و باستانی آن به بیش از 1400 مورد ثبت شده می رسد و از جمله آن می توان به دولتخانه صفوی، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجد جامع قزوین، میمون قلعه، حمام قجر، آب انبار ها، پیغمبریه، کاخ چهل ستون، امامزاده حسین و خیابان سپه(اولین خیابان ایران) و .

اشاره کرد.

دولتخانه صفوی یادگار تختگاهی حکومت صفویه مجموعه نفیس و باشکوه دولتخانه صفوی به عنوان بزرگترین سایت مطالعات باستان شناسی در دل بافت تاریخی قزوین، یادگار تختگاهی حکومت صفویه است و به دلیل وجود آثار ارزشمندی چون سردر عالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، گرند هتل، مدرسه امید، مرکز اسناد، کتابخانه و… که در این مجموعه مستقر هستند، از برجسته ترین آثار تاریخی استان به شمار می رود.

یکی از آثار مهم دوره صفوی در قزوین عمارت چهلستون یا کلاه فرنگی است که در مرکز باغ بزرگی قرار دارد و تنها کوشک باقی مانده از مجموعه کاخ های سلطنتی روزگار شاه طهماسب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزوین؛ از پایتخت صفوی تا پایتخت خوشنویسی+ تصاویر

قزوین؛ از پایتخت صفوی تا پایتخت خوشنویسی+ تصاویر