مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 09:522022-03-23فرهنگي

قلمکاری، هنری که توریست ها با دیدنش شگفت زده می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، قلمکار یکی از صنایع دستی اصفهان است که کاربردهای مختلفی اعم از پرده، سفره، لباس، روتختی و.

دارد، این هنر گردشگران داخلی و به خصوص خارجی زیادی را به خود جذب کرده، آنچه بیشتر این هنر را جذاب می کند، مراحل ساخت آن است.

  فخفوری هنرمند قلمکار درخصوص پیشینیه این هنر گفت: اسم این هنر، قلمکار است و قدمتش تقریبا به 400 سال پیش برمی گردد، در ابتدا با قلم روی پارچه ها را نقاشی می کردند اما به مرور زمان چون کار سخت و زمان بری بود، طرح را روی قالب چوبی پیاده می کردند و با قلم روی قالب های چوبی را نقاشی و طرح را با استفاده از قالب روی پارچه پیاده می کردند.

مراحل ساخت جذاب تر از قلمکار وی درخصوص اینکه از چه زمانی به این کار مشغول است، بیان کرد: 15 سال است در این هنر هستم ولی پدرم 70 سال در این کار بود، گردشگران داخلی و خارجی این هنر را دوست دارند البته وقتی از نزدیک می بینند و با سختی هایش آشنا می شوند، برایشان جالب تر می شود، اما طبیعتا گردشگران خارجی بیشتر به این هنر مایلند.

فخفوری با اشاره به مشکلات این حوزه، اظهار کرد: به ما پارچه نمی دهند، پارچه هر روز گران تر می شود و شنیده شده می خواهند ارز دولتی را از رویش بردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلمکاری، هنری که توریست ها با دیدنش شگفت زده می شوند

قلمکاری، هنری که توریست ها با دیدنش شگفت زده می شوند